Shahrolnet
BuLaN PeNgHaFaZ BLOG: KEGAGALAN ADALAH KEJAYAAN YANG TERTUNDA

Isnin, 7 Mei 2012

KEGAGALAN ADALAH KEJAYAAN YANG TERTUNDA


Agak lama saya tidak berbicara dalam blog saya. Kali nie saya cuba luangkan masa saya untuk mengarang sedikit buat perkongsian saya dan rakan pembaca. InsyaAllah.


          Kegagalan sebenarnya adalah suatu kejayaan yang tertunda. Setiap yang berusaha pasti Allah S.W.T akan membayar balik segala usahanya itu namun jika ia gagal dalam usahanya bermakna kejayaan untuknya ditangguhkan demi memberikan kejayaan yang hakiki. Setiap yang berusaha pasti akan mendapat apa yang diusahakan sebagaimana pepatah Arab ada mengatakan “Siapa yang menanam dia yang akan menuai”, “Siapa yang berusaha pasti akan mendapat”.


          Setiap usaha yang dilakukan pasti mendapat ganjaran dari usaha itu, Cuma cepat atau lambat sahaja. Allah S.W.T tidak zalim kepada hamba-hamba-Nya, siapa yang berusaha pasti Allah S.W.T akan mengganjari setimpal dengan usahanya. Tapi kenapa sering kali kita lihat orang yang berusaha bersungguh-sungguh tapi akhirnya gagal? Hakikatnya mereka tidak gagal tetapi kejayaan mereka ditunda oleh Allah S.W.T sama ada sebagai ujian ataupun untuk diberi kejayaan yang lebih besar. Yang gagal adalah orang yang tidak berusaha untuk bangun selepas GAGAL.


          Dengan sifat “Ar-Rahim”, Allah S.W.T akan memberikan balasan kepada semua hamba-hamba-Nya atas apa yang diusahakan. Bersambung...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan