Shahrolnet
BuLaN PeNgHaFaZ BLOG: Kadang Kala Manusia Selalu Terlupa (termasuk saya)

Sabtu, 16 Jun 2012

Kadang Kala Manusia Selalu Terlupa (termasuk saya)

Kadang-kadang kita lupa sesuatu.
Allah beri apa yang terbaik buat kita.
Mungkin bila kita berada di tempat orang yang kita segani, kita takkan mampu untuk jaga hati dengan baik.
Mungkin bila kita terlalu berada di puncak tinggi, kita tak mampu lagi nak menjenguk ke bawah.
Mungkin bila kita ada sesuatu yang lebih, kita terleka dengan kelebihan yang ada.
Mungkin.
Allah tahu hati kita, Allah tahu apa yang kita tidak tahu.
Jadi, bersyukurlah dengan apa yang ada.

Didik hati untuk bersyukur dengan apa yang ada.
Didik hati untuk pandang mereka yang kita lihat dengan pandangan kasar jauh lagi baik dari kita.

Apa yang ada untuk kita, itu yang terbaik.
Usah ragu dengan takdir, kerna Allah sentiasa kurniakan yang terbaik buat hambaNya. Pasti.

5 ulasan:

  1. :) nice. semua benda kena bersyukur.
    oh ye, macam mana sekolah? ok?

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah Cik Din.. Smuanya ok di sini..tp bila dibangkitkan oleh rakan2 kerja mengenai keluarga dan mak ayah..terasa juga utk cepat blk ke semenanjung...Saya sentiasa doakan yang terbaik untuk keluarga saya dan Cik Din..

    BalasPadam
  3. cik din? pon bole... hahaha cikgu, baca betul2 la nama saya :P

    cikgu ajar apakah? not to worry, raya nanti balik kan :)

    BalasPadam
  4. nak tanya..apa tajuk lagu tema blog ni...

    BalasPadam