Shahrolnet
BuLaN PeNgHaFaZ BLOG: Motivasi Diri By Shahrol Hafiz

Isnin, 20 Jun 2011

Motivasi Diri By Shahrol Hafiz

Kematangan akal fikiran banyak mengubah hidup seseorang. Sesuatu kejayaan tidak dapat digapai tanpa usaha dan cubaan. Sekali gagal bukan gagal selamanya. Saya berbicara kali ini bukan ingin menyatakan yang saya sudah berjaya...Tapi perjalan hidup saya masih jauh dan perlukan banyak pengalaman. Melalui pengalaman membuatkan seorang insan lebih matang. Saya menjadikan pesanan-pesanan mereka untuk saya terus berkongsi. Semoga Allah redha~ :)

"Kalau tiada orang yang mahu mendengar kalam bicara dakwahmu, teruskan juga menyampaikan kerana seluruh alam memahaminya. Malah seluruh alam gembira mendengar dan menyahut kalam-kalam yang mengagungkan Tuhan." (Badiuzzaman Said Nursi)

"Bila kita sendiri diuji dengan apa yang sering kita dakwahkan, itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita diperkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia!"

"Usah menangis tiap kegagalan. Usah berbangga tiap kejayaan. Usah malu pada kekurangan kerana itu semua ujian untuk mengukur setinggi mana keimanan PERJUANGAN hari ini menentukan siapa kita di hari esok...

Erti Hidup Pada Memberi. Ia bukan slogan, tetapi sumber kekuatan diri. Berikan ILMU kepada akal supaya TAHU. Suntikkan IMAN ke hati supaya MAHU. BerJIHADlah menundukkan nafsu supaya MAMPU. Insya Allah!". Semoga perjalanan hidup kita lebih sempurna. Ingatlah !!! Kita hanya merancang TAPI TUHAN yang menentukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan